En ubehagelig reise

Og dermed var jeg tilbake i Trondheim. Av en eller annen grunn synes jeg det er kaldt her, selv om de innfødte jubler over sommerværet. Det kan jo skyldes overgangen fra Midtøsten til Skandinavia, så det går seg nok til.

Reisen fra Kurdistan til Stockholm var preget av den elendige servicen fra Atrosh Air og deres operatør Viking Airlines.

Når et fly er sju timer forsinket kunne en unnskyldning til passasjerene være på sin plass, men ingen unnskyldning kom. Når passasjerene blir avkrevet ekstrabetaling for håndbaggasje over 5kg, selv om innsjekket baggasje er under 20 kg gir det heller ingen stjerne. Når bare to toaletter er åpne for nærmere 200 passasjerer, og det mangler vaskevann, er det over grensen for det som kan aksepteres. Når setene står så tett at det er umulig å røre seg og personalet skryter av hvordan de lurer sikkerhetsinspektørene gir det sterk grunn til uro.

Jeg anbefaler ingen å bruke Atrosh Air/ Kurdistan Airlines. Neste gang jeg skal til Arbil tar jeg vanlig rutefly selv om det koster en tusenlapp mere.

For å holde seg til det personlige så savner jeg fortsatt en koffert med klær og personlige effekter som SAS ikke kan gjøre greie for.

Og for å avslutte i en positiv stil: Jeg klarte å levere selvangivelsen elektronisk få minutter før midnatt, og min sønnesønn Gabriel er kommet på besøk.

Legg igjen en kommentar

